Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

سه شنبه, 29 اسفند 1402

اقبال شركت هاي هواپيمايي براي سفارش دريم لاينر بوئينگ ادامه دارد

اقبال شركت هاي هواپيمايي براي سفارش دريم لاينر بوئينگ ادامه دارد
شركت هواپيمايي آناي ژاپن كه نخستين مشتري دريم لاينر معروف بوئينگ به شمار مي رود، روز جمعه هفته گذشته از تصميم خود براي خريد 11 فروند بوئينگ 9-787 به ارزش 255 ميليارد ين (3/3 ميليارد دلار آمريكا) خبر داد.
به گزارش خبرگزاري كيودو، اين هواپيماها در بازه زماني 2018 تا 2021 در اختيار شركت هواپيمايي ژاپني قرار خواهد گرفت.
دريم لاينر بوئينگ يك جت پهن پيكر دوموتوره است كه دوربردترين هواپيماي مسافربري جهان است و بوئينگ آن را در واكنش به ساخت ايرباس 380 طراحي و توليد كرد.
همچنين، ظرفيت اين هواپيماي كامپوزيتي كه مصرف سوخت آن 20 درصد كمتر از مدل هاي مشابه است، با توجه به مدل آن، بين 210 تا 330 نفر متغير است.
مسافربری دو موتوره و پهن پیکر است که در شرکت هواپیماهای تجاری بوئینگ ساخته شده‌است. تعداد مسافران قابل حمل توسط این هواپیما بسته به تعداد و نوع صندلی‌ها ۲۱۰ تا ۳۳۰ نفر خواهد بود. این هواپیما نسبت به دیگر هواپیمای مسافربری بوئینگ از لحاظ مصرف سوخت دارای بازده بالاتری است و اولین بوئینگی است که کامپوزیت در بیشتر بدنه آن بکار رفته‌است.
شركت هواپيماسازي بوئینگ برای نخستین بار در تاریخ ۸ ژوییه ۲۰۰۷ با تشریفات گسترده از این هواپیما رونمایی کرد.
این جت مسافربري، به دليل كم مصرف بودن و دوربرد بودن آن، سريع ترين فروش را در ميان همه جت هاي مسافربري داشته است، به گونه اي كه تاكنون بوئينگ سفارش ساخت 800 فروند از مدل هاي مختلف اين هواپيما را دريافت كرده است و پيش بيني مي شود اين اقبال، همچنان ادامه داشته باشد.