Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

سه شنبه, 29 اسفند 1402

ترافيك مسافري فرودگاه چانگي در ماه اوت افزايش داشت در ماه اوت، چهار ميليون و 280 هزار نفر از فرودگاه بين المللي چانگي جابه شدند كه اين ميزان، در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، 9/10 درصد افزايش داشته است. به گزارش رويترز، اين در حالي است كه به دليل افزايش

ترافيك مسافري فرودگاه چانگي در ماه اوت افزايش داشت

در ماه اوت، چهار ميليون و 280 هزار نفر از فرودگاه بين المللي چانگي جابه شدند كه اين ميزان، در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، 9/10 درصد افزايش داشته است.

به گزارش رويترز، اين در حالي است كه به دليل افزايش تقاضا براي سفرهاي مسافري، ميزان نشست و برخاست ها نيز با افزايش 5/6 درصدي، به 27 هزار و 400 پرواز رسيد.

بر اساس اين گزارش، پروازهايي كه مقصد آنها جنوب و جنوب شرق آسيا، جنوب غرب اقيانوسيه، خاورميانه، آفريقا و آمريكا بود، شاهد رشد دو رقمي بودند، اما ترافيك كارگو با رشد منفي مواجه بود و در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، 4/4 درصد كاهش داشت.

در حال حاضر، بيش از 100 شركت هواپيمايي معتبر در فرودگاه چانگي مستقر هستند كه اين امر، چانگي را به يكي از پرترافيك ترين فرودگاه هاي آسيا تبديل كرده است و در هشت ماه نخست سال جاري ميلادي، 33 ميليون و 600 هزار نفر از اين فرودگاه جابه جا شدند كه اين ميزان، در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، 5/10 درصد رشد داشت.

گفتني است در سال هاي اخير، فرودگاه بين المللي چانگي در رتبه بندي هاي مختلف بين المللي، همراه يكي از پنج فرودگاه برتر جهان بوده است.