Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

اير زيمباوه برخي پروازهاي خود را به دليل ترس از توقيف هواپيماها متوقف كرد

اير زيمباوه برخي پروازهاي خود را به دليل ترس از توقيف هواپيماها متوقف كرد

افزايش بدهي هاي اير زيمباوه به اپراتورهاي فرودگاهي و متعاقب آن، ترس از توقيف هواپيماهاي اين شركت هواپيمايي در فرودگاه هاي مختلف، مسوولان زيمباوه اي را وادار كرد تا پروازهاي خود را در برخي مسيرها متوقف سازند.

به گزارش رويترز، پس از توقيف يك فروند جت مسافربري هواپيمايي ملي زيمباوه در فرودگاه گت ويك، خطوط هوايي اير زيمباوه كليه پروازهاي خود را به فرودگاه هاي آفريقاي جنوبي لغو كرد.

خطوط هوايي اير زيمباوه كه در فرودگاه حراره مستقر است، شركت هواپيمايي ملي زيمباوه است كه فعاليت خود را از سال 1967 آغاز كرد، اما در سال هاي آغازين هزاره سوم، با مشكلات مالي متعددي مواجه شد و هم اكنون، به سختي به حيات خود ادامه مي دهد.

مشكلات مالي اين شركت كه ناشي از اقتصاد ضعيف زيمباوه است، در سال 2003 به صورت جدي نمايان شد، اما با مساعدت بانك هاي داخلي و خارجي اين مشكل براي مدتي كوتاه برطرف شد.

در فوريه 2004، انجمن بين المللي حمل و نقل هوايي (ياتا) فعاليت اين شركت هواپيمايي را به دليل بدهي هاي سنگين آن به طرف هاي خارجي، به حالت تعليق درآورد.

در سال 2005، ضعف شديد اقتصاد زيمباوه و افت ارزش برابري پول ملي اين كشور با ارزهاي بين المللي، اير زيمباوه را تا مرز ورشكستگي كامل پيش برد.

در سال 2006، تقاضا براي سفر با هواپيماهاي اين شركت به شدت كاهش يافت و از يك ميليون نفر در سال 1999، به كمتر از 23 هزار نفر رسيد.

در سال جاري ميلادي، ياتا بار ديگر فعاليت اين شركت را تعليق كرد كه با تزريق 140 ميليون دلار از طرف دولت، اين مشكل موقتا مرتفع گرديد.