Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

چهارشنبه, 23 آبان 1397

امکانات آموزشی | Facilities

امکانات

 

Facilities

کلاسهای آموزشی/حداکثر ظرفیت : 1200 نفر

30

Classrooms / Max. Capacity (1200)

اتاقهای جلسات :

3

Meeting Rooms: 

سالن اجتماعات/حداکثر ظرفیت 200 نفر

1

Amphitheatre / Max. Capacity (200)

سالن امتحانات/حداکثر ظرفیت : 150 نفر 

1

Exam.Hall / Max.Capacity:150

هواپیماهای آموزشی (فروند):

10

Training Aircrafts:

سیمولاتورهای مراقبت پرواز :

3

ATC Simulation & Workshop :        

آزمایشگاههای الکترونیک :      

12

Electronic Labs:        

آزمایشگاههای ناوبری الکترونیک :

2

VOR/DME Labs :        

آزمایشگاههای فیزیک :

2

Physics Labs:              

کارگاههای ایمنی زمینی:

1

AFFR Workshop :      

کارگاههای تعمیر و نگهداری هواپیما :

10

Aircraft Maintenance Workshops :

لابراتوارهای زبان:

2

Language Labs:        

سایت آموزش کامپیوتر:

1

Computer Labs:        

خوابگاه دانشجویی (پسران) / حداکثر ظرفیت: 240 نفر

1

Gents Hostel/ Max. Capacity:  240

مجموعه ورزشی/(زمین فوتبال ، سالن سرپوشیده (فوتسال) و استخر(

1

Sport Complex/ (Includes: Football, Footsall, Swimming Pool,…etc)

 

سیستم جامع آموزش

 

 

مدیریت آموزشهای‌ کوتاه‌ مدت‌ |ShortTerm Courses Manager

فرهاد حنفیان

مدرك تحصيلي: کارشناسی ارشد )مخابرات (

پست سازمانی: عضو هیات علمی

مرتبه: مربی

تلفن تماس: 61022887 021 

Farhad Hanafian

Qualification: M.E (Communication)

Position: Faculty Member (Instructor)

Tel: +98 21 6102 2887

Email:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 


 وظایف و اختیارات :

1- ارتباط و هماهنگی با گروه­های آموزشی دانشکده بمنظور شناسایی ظرفیت­های خالی و پتانسیل آموزشی دانشکده و برنامه­ ریزی برای ارائه خدمات آموزشی به صنعت هواپیمایی و علاقمندان علم هواپیمایی .

2- تهیه و تدوین محتوای هردوره آموزشی با هماهنگی گروه آموزشی مربوطه

3- شناسایی و جذب کادر آموزشی مورد نیاز برای دوره­ های فوق ترجیحاً ( از کادر آموزشی تمام وقت)

4- برنامه­ ریزی دوره­ های تخصصی و کوتاه مدت مورد نیاز سازمان براساس اعلام نیاز و تصویب معاونت آموزشی

5- برنامه ­ریزی و ارائه راه­های منـــاسب جهت جذب دانشجو در دوره­ های تخصصی آزاد و همچنین دوره ­های کوتاه مدت ( همانند صدور اطلاعیه به سازمان­ها و شرکت­ها و...)

6- تهیه پیش­ نویس قراردادها­ی لازم برای برگزاری اینگونه دوره­ها با متقاضیان

7- پیشنهاد تعرفه ­های هردوره آموزشی برای طرح و تصویب در شورای مدیران و درخواست تجدیدنظر در پایان هر ترم آموزشی براساس تغییر تعرفه­ ها طبق مصوبه دومین جلسه هیأت امناء دانشکده

8- پیگیری نظارت بر اجرای قراردادهای آموزشی مربوطه از لحاظ وضعیت آموزشی و مسائل مالی

9- نظارت بر پرونده­ های آموزشی دانشجویان حین دوره آموزشی و نظارت برنگهداری سوابق آموزشی آنان و تهیه آمار و عملکرد این دوره ها هرماه یکبار

10- صدور گواهینامه­ های پایان دوره فارغ­التحصیلان به امضاء ریاست دانشکده

11- تدوین مقررات و آئین­ نامه­ های آموزشی دوره­های تخصصی و کوتاه مدت و ارائه به شورای آموزشی دانشکده برای تصویب و نظارت برحسن اجرای آنها

12- عضویت در شورای آموزشی دانشکده بمنظور طرح پیشنهادات و مسائل مربوطه


 

 معرفی گروه:

گروه آموزشهاي آزاد و تخصصي دانشكده صنعت هواپيمايي كشوري، متولی اجرای عملیات ستادی دوره هاي مورد نياز صنعت هوانوردي (شركت فرودگاههاي كشور، سازمان هواپيمايي كشوري، شركت هاي هواپيمايي، ... ) نظیر نیازسنجی، ثبت نام، برگزاري دوره هاي آموزشي، صدور گواهي نامه،...) می باشد.

دوره هايي كه از سوي اين واحد برنامه ریزی و اجرا مي گردد عبارتند از:

1- دوره هايي كه به تناوب و مستمر برگزار مي گردند. مانند: تعمير و نگهداري هواپيما B1 (دوساله، فشرده، تطبيقي)، الكتريك و الكترونيك هواپيما B2 (دوساله،فشره، تطبيقي)، فروش بليت هواپيما (مقدماتي، متوسطه، پيشرفته)، زبان انگليسي، دیسپچری.... (ثبت نام)

2- دوره هاي درخواستي و تقاضامحور. مانند: SMS، عوامل انساني(HF)، مقررات هواپيمايي.... (ثبت نام)

 

در نهايت اين گروه درخواست هاي دانش پذيران مبني بر تطبيق واحدهاي گذرانده شده در مراكز آموزشي ديگر را نيز رسيدگي مي نمايد.


Duties:

  1. Communicating and coordinating with the college departments to identify empty capacity and educational potentials of the college and programming for providing educational services for the aviation industry and its enthusiasts.
  2. Developing the content of each course with the coordination of the relevant department.
  3. Identifying and employing teaching staff required for the above mentioned courses, preferably from among the part-time teaching staff.
  4. Programming specialized and short-term courses, required by the organization based on the needs and approved by the education deputy.
  5. Planning and providing proper methods to absorb students for specialized and also short-term courses (e.g., issuing announcements for organizations and companies, and ...).
  6. Preparing the draft of the required contracts for holding such courses for the applicants
  7. Suggesting the tariffs of each course for being discussed and approved in the council of the managers and requesting the review of the end of the academic semester based on the tariff changes according to the act of the second meeting of the board of trustees.
  8. Pursuing the supervision implementation of the relevant educational contracts implementation regarding the educational condition and financial issues.
  9. Supervising the students’ educational files during the course and supervising how their academic records are kept and preparing the statistics and performance of the courses once a month.
  10. Issuing the course certificate for the alumni, with the signature and approval of the college principal.
  11. Compiling educational rules and regulations for the specialized and short-term courses and offering them to the Education Council of the College for approval and supervising their implementation.
  12. Membership in the Education Council of the College to put forward proposals and relevant issues.

 

ریاست دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری | Principal of College

حسین قنبری ممان

سمت: رییس دانشکده

مدرك تحصيلي: دکتری )فیزیک(

پست سازمانی: عضو هیات علمی

مرتبه: استاد یار

تلفن تماس: 61022852 021 

Hossein Ghanbari

Principal of College

Qualification: PhD (Physics)

Position: Faculty Member (Asst. Prof)

Tel: +98 21 6102 2852

Email:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 


وظایف و اختیارات :

  1. ارائه تدابیر مناسب به منظور تحقق اهداف دانشکده
  2. اجرای ضوابط و مقررات آموشی و پژوهشی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر مراجع ذیصلاح
  3. اجرای مصوبات هیات امنا و شورای دانشکده در چارچوب قوانین و مقررات مربوط
  4. نصب و عزل معاونان دانشکده و روءسای واحدهای تابعه
  5. تنظیم نمودار سازمانی و تشکیلات دانشکده و پیشنهاد آن به هیات امنا برای تصویب و طی مراحل قانونی
  6. نمایندگی قانونی دانشکده نزد مراجع حقیقی و حقوقی
  7. تنظیم بودجه سالانه و تفضیلی دانشکده و پیشنهاد آن به هیات امنا برای طی مراحل قانونی
  8. ارائه گزارش کامل عملکرد سالانه دانشکده به هیات امنا و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  9. پیشنهاد ظرفیت پذیرش دانشجو برای هر سال و دوره تحصیلی به هیات امنا
  10. صدور احکام مربوط به استخدام، انتصاب، ترفیع، ارتقاء، ماموریت، اخراج و ... اعضای هیات علمی و کارمندان دانشکده در چارچوب قوانین و مقررات مربوط
  11. تنظیم آیین نامه های مالی، معاملاتی، اداری، استخدامی و تشکیلاتی خاص دانشکده و پیشنهاد آنها به هیات امنا، پس از تایید شورای دانشکده
  12. تهیه حسابها و ترازنامه سالانه دانشکده و ارائه آنها به هیات امنا برای تصویب
  13. اجرای مصوبات، آیین نامه ها و بخشنامه های صادر شده از سوی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری
  14. تعیین خط مشی اجرایی دانشکده در قالب سیاستهای علمی، آموزشی و پژوهشی و فرهنگی
  15. هدایت فعالیتهای فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، اداری، مالی، عمرانی و فناوری دانشکده در محدوده قوانین و مقررات
  16. اجرای ضوابط و مقررات فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، اداری، مالی، عمرانی و فناوری دانشکده در محدوده قوانین و مقررات
  17. اداره امور آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، اداری، مالی، عمرانی و فناوری و کلیه ارتباطات داخلی و بین المللی مرکز و هماهنگی واحدهای مختلف و پاسخگویی به مراجع ذیصلاح
  18. نظارت بر امور انضباطی دانشکده (هیات علمی، دانشجویان و کارمندان) براساس ضوابط و مقررات مربوط
  19. ارائه پیشنهاد تاسیس، توسعه، ادغام و انحلال واحدهای تابعه به شورای مرکز
  20. ارائه پیشنهاد همکاریهای علمی با موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری داخلی و خارجی به شورای دانشکده

 


 

Principal of the Civil Aviation Technology College

Duties

  1. Presenting proper foresights for the realization of the college objectives.
  2. Implementing educational and research standards and regulations, approved by Ministry of Higher Education and other qualified authorities.
  3. Implementing the acts of the board of trustees and the College Council in the framework of the related standards and regulations.
  4. Dismissing and appointing the college deputies and the subordinate units’ managers.
  5. Developing organizational charts and college organizations and suggesting them to the board of trustees for the approval and going through the legal procedures.
  6. Legal delegation of the college among the actual and legal authorities.
  7. Planning the annual and comparative budget of the college and suggesting it to the board of trustees for going through the legal procedures.
  8. Presenting the complete report of the annual performance of the college to the board of trustees and Ministry of Higher Education.
  9. Suggesting the capacity of the student admission every year and semester to the board of trustees.
  10. Planning the regulations of recruitment, appointment, promotion, upgrade, mission, dismissal, and etc. of the faculty members and the employees of the college in the framework of the related terms and conditions.
  11. Planning the financial, trade, administrative and organizational rules specific to the college and suggesting them to the board of trustees, after being approved by the College Council.
  12. Providing the annual accounts and balance sheet of the college and offering them to the board of trustees for approval.
  13. Implementing acts, rules, and circulars issued by Ministry of Higher Education.
  14. Providing executive guidelines in the form of scientific, educational, research , and cultural policies.
  15. Directing cultural, educational, research, student, administrative, financial, construction , and technological activities of the college, regarding the terms and conditions.
  16. Implementing cultural, educational, research, student, administrative, financial, construction , and technological standards and regulations regarding the terms and conditions.
  17. Managing educational, research, student, administrative, financial, construction , and technological affairs and all the national and international communications of the center and coordinating different units and responding the authorities.
  18. Supervising the disciplinary matters of the college (the faculty members, students, and employees) based on the related terms and conditions.
  19. Suggesting the establishment, development, merger, and dissolution of the subordinate units to the College Council.
  20. Suggesting the scientific cooperation with the national and international educational, research, and technological institutes to the College Council.