Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

رهبري صنعت حمل و نقل هوايي برعهده سازمان هواپيمايي كشوري است


وزير راه و شهرسازي گفت: سازمان هواپيمايي كشوري رهبري صنعت حمل و نقل هوايي را برعهده دارد و بر اين اساس اجراي سياست هاي حاكميتي و رهبري صنعت بر عهده اين سازمان است.
به گزارش روابط عمومي، عباس آخوندي كه در اختتاميه اولين همايش ايمني در حمل و نقل هوايي سخن مي گفت با اشاره به اينكه به منظور اعلام حمايت از اين همايش و پشتيباني از ايمني هوانوردي در اين مراسم حضور يافتم، گفت: ايمني يك دانش و رفتار است كه بايد آموزش داده شود و ايمني محصول فرايند همه جانبه اي از طراحي (هواپيما و فرودگاه) تا لحظه بهره برداري است.
وي بيان داشت: ايمني را با هيچ چيزديگري نمي توان معاوضه كرد و چنانچه در شرايط تحريم مجبور باشيم تعداد هواپيما و سطح خدمات را كم كنيم ايمني نبايد كاهش يابد و در اين حوزه هيچ مقوله اي مهم تر از اين موضوع نيست.
وي تصريح كرد: با بيان اين كه، بدون شك در صنعت حمل و نقل هوايي مقوله ايمني با هيچ اموري قابل مسامحه نيست گفت: توجه به ايمني در حوزه دانش و عمليات هوايي كار مهمي است كه ثمره آن را مردم شريف ايران مي برند.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به برگزاري همايش ايمني در حمل و نقل هوايي كشور يادآور شد: اميدواريم با تبادل تجارب و دانش بين دست اندركاران صنعت هوانوردي هر سال يا هر دو سال يك بار شاهد برگزاري چنين همايش هايي در كشور باشيم.
وي افزود: بحث ايمني پروازهاي هوايي آنقدر اهميت دارد كه دست اندركاراني كه در اين حوزه تلاش هاي قابل توجهي داشته اند، همواره در اين همايش ها تقدير شوند.
آخوندي پيشنهاد داد جايزه ايمني در حوزه هوانوردي طراحي شود و از كساني كه اقدام موثري در زمينه ايمني هوانوردي انجام مي دهند، قدرداني شود.
وزير راه و شهرسازي يادآور شد: مجلس شوراي اسلامي و دولت در تلاشند با برنامه ريزي و تخصيص اعتبارات مورد نياز شاهد ارتقاي صنعت حمل و نقل هوايي كشور باشند زيرا بهبود صنعت هوانوردي كشور به نفع مردم كشورمان است.
وي ياد آور شد: در ماموريت هاي محوله به سازمان هواپيمايي كشوري مي خواهم كه كاركنان اين سازمان به ماموريت هاي اين سازمان به عنوان رهبري صنعت حمل و نقل هوايي توجه داشته باشند.
وي در پايان از برگزار كنندگان و شركت كنندگان در اولين همايش ايمني در حوزه حمل و نقل هوايي قدرداني كرد.
اولين همايش ايمني در حمل و نقل هوايي با حضور مسوولان صنعت حمل و نقل هوايي، دست اندركاران امور فرودگاهي، اساتيد و كارشناسان اين صنعت روزهاي سوم و چهارم تير ماه سال جاري برگزار و عصر امروز به كار خود پايان داد.