Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

سه شنبه, 28 فروردين 1403

در دانشکده برگزار شد:کرسی آزاد اندیشی با موضوع رابطه با آمریکا آری یا خیر؟

به گزارش روابط عمومی دانشکده  صنعت هواپیمای کشوری: کرسی آزاد اندیشی با موضوع رابطه با آمریکا آری یا خیر؟ در سالن آمفی تئاتر دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری برگزار شد؛ این کرسی که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده برگزار گردید با استقبال دانشجویان مواجه شد. سخنران این کرسی مسعود مطلبی، دکترای علوم سیاسی ،عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد و پژوهشگر ارشد معاونت سیما بود.
در ابتدای بحث اهمیت و ضرورت کرسی های نظریه پردازی از دیدگاه رهبری و اهداف کرسی آزاد اندیشی  بحث و بررسی شد که از جمله آن می توان به ایجاد محیطی امن برای بیان فکر ، تولید اندیشه در دانشگاه ، تضارب آراء و از همه با اهمیت تر عقلایی سازی دانشگاه ها نام برد.


سپس بنابر فراخور موضوع مباحثی تحت عنوان تاریخ سیاسی رابطه ایران با آمریکا بررسی شد که از جمله آن می توان به روابط ایران و آمریکا در قرن 19 تا جریان ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد. مطلبی بدترین خاطرات ایرانیان از آمریکا را مربوط به زمان ملی شدن صنعت نفت دانست.
پژوهشگر ارشد معاونت سیما در انتها از دعاوی ایران بر علیه آمریکا  از جمله مصادره شدن اموال و بسته شدن حساب های بانکی ، همکاری با عراق در جنگ هشت ساله و وضع تحریم ها را نام برد.
همچنین وی به دعاوی آمریکا بر علیه ایران نیز اشاره کرد و گفت یکی از اصلی ترین دعاوی آنان انتشار شعار مرگ بر آمریکا در توسط ایران در جهان است ؛ همچنین دشمنی ایران با اسراییل نیز یکی از دعاوی مهم آمریکا بر علیه ایران است.


در پایان سوالاتی در باره آینده روابط ایران و آمریکا مطرح شد که دانشجویان و دکتر مطلبی با یکدیگر به بحث و هم فکری پرداختند.
در ادامه دکتر مطلبی در گفتگو با خبرنگار ما گفت:  بهتر است تا کرسی های آزاد اندیشی ادامه پیدا کند و از سمت و سوی کمی برنامه ها  به سمت کیفی و علمی حرکت کند تا از محتوای مناسب تری برخوردار شود. همچنین پژوهشگر ارشد معاونت سیما موضوعاتی از قبیل رسانه، جنگ نرم وبررسی تاثیرات ماهواره را محورهای مناسبی برای برگزاری کرسی آزاد اندیشی دانست.