Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

شرکت فرودگاه‌ها محل تلاقی صنعت حمل‌ونقل هوایی بامراکز دانش‌بنیان

شرکت فرودگاه‌ها محل تلاقی صنعت حمل‌ونقل هوایی بامراکز دانش‌بنیان
تاریخ انتشار: 26/10/1391
 
یکی از وظایف ذاتی امروز مدیران سازمان‌ها، حرکت بر اساس مطالعات و برنامه‌های دانش‌بنیان است.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور «محمدرضا عبدالرحیمی»؛ معاون برنامه‌ریزی و نظارت و عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها با بیان این مطلب در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری میان شرکت فرودگاه‌ها و پارک علم و فن‌آوری گفت: فعالیت‌های دانش‌بنیان در شرکت فرودگاه‌های کشور با حمایت‌های خاص و ویژه مدیرعامل صورت گرفته و مسیر طبیعی خود را طی می‌کند.
عبدالرحیمی ادامه داد: امروزه فرودگاه علاوه بر اینکه یک زیرساخت فنی و مهندسی برای تامین ایمنی نشست و برخاست هواپیماه و همچنین زیرساخت لازم برای اعزام و پذیرش مسافر به حساب می‌آید به نوعی محل تلاقی زنجیره صنعت حمل و نقل هوایی با مراکز دانش‌بنیان نیز قلمداد می‌شود.
وی با اشاره به ماموریت‌های اساسی شرکت فرودگاه‌ها افزود: صنعت حمل و نقل هوایی کشور ما در منطقه حائز جایگاهی خاص است و همواره در امور مختلف پیشرو بوده و همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی می‌تواند حفظ و تقویت این جایگاه را تضمین کند.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌ها تاکید کرد: به‌کارگیری دانش روز و همکاری با مراکز دانشی نباید محدود به استفاده از تکنولوژی‌های سخت‌افزاری باشد بلکه با استفاده از تخصص‌های دانشگاهی باید تلاش شود تا تمام ابعاد مجموعه مطابق با دانش روز فعالیت کنند.
عضو هیات‌مدیره شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به شرایط اقتصادی موجود و علل کاهش درآمد مجموعه فرودگاهی کشور عنوان کرد: همکاری با مراکز دانش‌بنیان و استفاده از ایده‌ها و طرح‌هایی که توسط این مجموعه‌ها ارائه می‌شود می‌تواند زمینه را برای رشد اقتصاد غیرهوانوردی فراهم کند.

گفتنی است؛ صبح امروز به منظور ایجاد زمینه تامین نیازهای پژوهشی و فن‌آورانه صنعت از طریق قابلیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری، تفاهم‌نامه‌ای به امضا «محمود رسولی‌نژاد»؛ رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور و «حمید راشدی»؛ رییس پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران رسید. / ر.ف