Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

جمعه, 31 فروردين 1403

عبدالرحيمي: آموزش عنصر مهم رشد و شكوفايي صنعت فرودگاهي و هوانوردي است ...


عبدالرحيمي سرپرست دانشكده صنعت هواپيمايي كشوري و عضو هيات مديره و معاون برنامه ريزي و نظارت شركت فرودگاههاي كشور بر اهميت " آموزش " براي رشد و شكوفايي صنعت فرودگاهي و هوانوردي تاكيد كرد.

" محمد رضا عبدالرحيمي " امروز (سه شنبه – 19 ارديبهشت91) در همايش مديران ستادي و فرودگاهي كه با حضور رئيس سازمان هواپيمايي كشوري، مديرعامل و اعضائ هيات مديره ، معاونان ،مشاورين و مديران ستادي و فرودگاهها شركت فرودگاههاي كشور در تهران برگزار شد، گفت: پيشرفت صنعت فرودگاهي و هوانوردي مستلزم توجه به آموزش در همه حوزه هاي اين صنعت است.

عبدالرحيمي با اشاره به مزيتهاي بسيار خوب شركت در حوزه ارائه خدمات ناوبري به سبب توجه ويژه طي ساليان گذشته به آن، از آغاز نگاه ويژه حرفه اي به موضوع اداره و راهبري فرودگاهها و تجهيز همكاران و مديران به مفاهيم نوين مديريت فرودگاهي با حضور 24 نفر از مديران شركت در دوره بين المللي مديريت حرفه اي فرودگاه كه توسط ايكائو و اتحاديه بين المللي فرودگاهها اجرا مي شود خبرداد كه مراحل پاياني خود را مي گذراند. وي اظهار اميدواري نمود با ورود مفاهيم پايه اي نوين مديريت فرودگاهي به عرصه اجرايي فرودگاهها شاهد تحولات گسترده اي در اين بخش بسيار مهم صنعت باشيم.

عضو هيات مديره شركت فرودگاههاي كشور با اشاره به اهميت توجه به آموزش در سياستگزاريهاي مبتني بر شعار " توليد ملي ، حمايت از كار و سرمايه ايراني" اظهارداشت: نيروي انساني، سرمايه و تجهيزات و ماشين آلات سه ضلع توليدند و در اين ميان ارتقاء كيفيت ، كاهش هزينه ها و ارتقاء بهره وري است كه مي تواند در برابر توليد

خارجي كالا و خدمت براي توليد ايراني مزيت ايجاد نمايد و اين مهم نيز با افزايش دانش ازيك سو و مهارتهاي نيروي انساني به دست مي آيد كه دستيابي به آن نيز تنها با تكيه بر محور مهم " آموزش" امكان پذير است.
وي از شاخص هاي عمومي و اختصاصي بهره وري فرودگاهها  به عنوان شاخصهاي ارزيابي عملكرد فرودگاهها ياد كرد و با قدرداني از مديران فرودگاههايي كه براي ارتقاء ميزان بهره وري  فرودگاههاي خود تلاش مي كنند اظهارداشت:نسبتهاي بين شاخصاي ارائه خدمات مربوط به نشست و برخاست هواپيماها، اعزام و پذيرش مسافر و ارسال و

پذيرش بار به تعداد نيروي انساني، سطوح پروازي و ترمينالها و توليد اقتصادي مستقيم ناشي از آنها به همراه هزينه هاي فرودگاهها شاخصهاي ارزيابي ميزان بهره وري است كه تلاش براي ارتقاي مستمر آن براي فرودگاهها يك تكليف شرعي، قانوني  و مديريتي است.

سرپرست دانشكده  خاطرنشان كرد: سال گذشته فرودگاههاي كشور شاهد اعزام پذيرش 42 ميليون و 572 هزار و 880 مسافر ، 530 هزار نشست و برخاست هواپيما و جابجايي 432 هزار تن بار بوده است كه اين آمار اگر چه هنوز با جايگاه واقعي كشور فاصله دارد ليكن ركوردي بزرگ در عرصه حمل و نقل هوايي كشور محسوب مي شود.

عبدالرحيمي فرودگاههاي ايلام با 31 درصد ، ساري با 22 درصد ، رامسر با 54 درصد و بوشهر با 19 درصد رشد در اعزام و پذيرش مسافر را از مهمترين فرودگاههايي نام برد كه درجهت افزايش فعاليتهاي خود تلاش قابل توجهي داشته اند.وي با اشاره به اينكه 90 درصد عمليات اعزام و پذيرش مسافر هوايي در 15 فرودگاه مهم مهرآباد،مشهد ، امام (ره) شيراز ،كيش، اهواز ،اصفهان، تبريز، بندرعباس، كرمان، خليج فارس (عسلويه)، كرمانشاه، زاهدان ، يزد و بوشهر صورت مي پذيرد اظهار اميدواري نمود با شتاب چرخهاي توسعه كشور در دهه پيشرفت و عدالت و افزايش تقاضاي موثر حمل و نقل هوايي از يك سو و تلاش مشترك  مديران فرودگاهها با متوليان سفر در مناطق مختلف شاهد افزايش  مستمر فعاليت ساير فرودگاهها باشيم.

وي با اشاره به افزايش خدمات فرودگاهي ارائه شده در فرودگاهها در فروردين امسال در مقايسه با فروردين سال گذشته گفت: فروردين امسال بيش از سه ميليون و 755 هزارو 620 مسافر در فرودگاهها جابجاشدند كه نشان دهنده 3/6 درصد رشد در اعزام و پذيرش مسافردر مقايسه با مدت مشابه سال قبل  است.
معاون برنامه ريزي و نظارت شركت فرودگاهها افزود: در همين مدت بيش از 41 ميليون و 768 هزار و 890 كيلو گرم بار در فرودگاهها جابجا شد كه در اين بخش نيز شاهد 9 درصد رشد بوديم.
عبدالرحيمي همچنين با اشاره به نشست و برخاست 32هزارو 154 فروند هواپيما در فروردين امسال در فرودگاههاي كشور و 13466 فروند پرواز عبوري از فضاي كشور اظهارداشت: هردو شاخص فروردين امسال 4/7 درصد رشد نشان مي دهد.