Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

جمعه, 10 فروردين 1403

عبدالرحيمي : اقدامات و برنامه هاي نوروزي شركت فرودگاهها را تشريح كرد

ریاست دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری،معاون برنامه ريزي و نظارت شركت فرودگاههاي كشور اقدامات و برنامه هاي نوروزي شركت فرودگاهها را براي ارائه خدمات بهتر به هموطنان در ايام تعطيلات سال نو تشريح كرد.
بنابر گزارش روابط عمومي شركت فرودگاههاي كشور محمدرضا عبدالرحيمي با اشاره به اينكه فرودگاهها به عنوان يكي از مهمترين زيرساختهاي سفر و گردشگري و كانون اصلي اتصال حلقه هاي زنجيره حمل و نقل هوايي نقش بارزي را در تسهيل، رونق و توسعه صنعت گردشگري ايفا مي كنند، گفت: براين اساس مديران فرودگاههاي كشور پيوسته در تلاش براي خدمت رساني مطلوب، ايمن، امن و آسان و افزايش تعداد پروازها در فرودگاهها هستند.
عبدالرحيمي افزود: مناسبتهاي مهمي چون تعطيلات نوروز فرصت بسيار مغتنمي است تا تلاشهاي موثرتري براي خدمت رساني مطلوب به مسافرين و استفاده حداكثري از اين فرصت فراهم شده ملي به عمل آيد. عضو هيات مديره شركت فرودگاههاي كشور در ادامه گفت: دراين راستا عليرغم اينكه در همه ايام سال بنا به ضرورت تبعيت از الزامات و استانداردهاي ملي و بين المللي حاكم بر صنعت هوانوردي اقدامات مستمري در حال انجام مي باشد ليكن شرايط افزايش سفرها در ايامي چون نوروز تلاش هاي همكاران ما در فرودگاهها را دوچندان كرده است.وي افزود: در اين زمينه برنامه هايي را براي ارائه خدمات بهتر به هموطنان در فرودگاهها پيش بيني كرده ايم كه تعيين كشيكهاي ويژه ايام نوروز براي مركز كنترل فضاي كشورو واحدهاي مختلف فرودگاهها از جمله آنهاست.
وي هماهنگي با شركتهاي هواپيمايي براي برقراري پروازهاي فوق العاده را از ديگر اقدامات نوروزي اعلام كرد و گفت: اين موضوع با تاكيد بر ضرورت حضور نمايندگان شركتهاي مذكور براي خدمت رساني مطلوب و پاسخگويي به مسافرين صورت گرفته است. وي گفت: تعدادمجوز پروازهاي فوق العاده صادره از سوي سازمان هواپيمايي كشوري در اين ايام در پروازهاي داخلي 1694 پرواز و بين المللي 1630 پرواز است.
بازرسي ، چك وكنترل دستگاهها وسيستمهاي مختلف ارتباطي، ناوبري و نظارتي هوانوردي و فرودگاهي،انجام برنامه هاي وارسي دستگاههاي ناوبري و نظارتي موردنياز از طريق هواپيماهاي وارسي پرواز و تشكيل گروههاي فني، مهندسي و عملياتي آماده به خدمت براي مواقع اضطراري حوزه هاي هوانوردي و فرودگاهي از ديگر برنامه هايي است كه عبدالرحيمي بر اجراي آن در ايام نوروز تاكيد كرد.
به گفته معاون برنامه ريزي و نظارت حضور موثر مديران فرودگاهها در ستادهاي سفرهاي نوروزي استانها و شهرستانها براي مشاركت در مديريت نظام مند سفرهاي ايام نوروز و تشكيل كارگروههاي داخلي فرودگاهها براي ساماندهي و هماهنگي مطلوب سفرها در اين ايام از ديگر برنامه هاست.
عبدالرحيمي هماهنگي با پليس فرودگاهها، تاكسيراني، اورژانس، بانكهاي مستقر در فرودگاهها براي آمادگي كامل براي پاسخگويي به تقاضاي مسافران ، آراستگي و زيبا سازي محيط و راههاي دسترسي و نيز ترمينالها و اماكن فرودگاهي ،برپايي سفره هاي هفت سين در كليه فرودگاهها و برگزاري آيين آغاز سال نو در فرودگاهها را نيز از اقدامات اين معاونت در راستاي خدمت رساني به مسافران نوروزي اعلام كرد.
آراستگي مضاعف نمازخانه ها وآمادگي براي پذيرش نمازگزاران در تمام ساعات شبانه روز و هماهنگي با سازمانهاي ميراث فرهنگي، صنايع دستي وگردشگري براي استقرار نمايندگان سازمان در فرودگاهها براي راهنمايي مسافران و گردشگران از ديگر اقدامات شركت فرودگها براي ارائه خدمات بهتر در ايام نوروز است.