Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

همايش ملي مديريت سوخت هوانوردي ...

همايش ملي مديريت سوخت هوانوردي دیروز يكشنبه 30 بهمن 90 دانشكده صنعت هوانوردي كشور

" محمد رضا عبدالرحيمي " دیروز(30 بهمن )

در نخستين همايش ملي مديريت سوخت هوانوردي كه با حضور معاون عمليات هوانوردي، مديران ارشد و ستادي، خلبانان ، كنترلرها و كارشناسان صنعت هواپيمايي در دانشكده صنعت هواپيمايي كشور در تهران برگزار شد ، گفت: بر پايي چنين همايشهايي براي آگاهي از تحولات  مثبت صنعت هوانوردي جهان در زمينه هاي علمي ، فني و مقررات ضروري است.

وي با اشاره به اهميت مديريت سوخت در دو زمينه زيست محيطي و اقتصادي افزود: كاهش آلايندها و صرفه جويي در مصرف سوخت از طريق بهره گيري از تكنولوژي نوين و مديريت اثر بخش از اهداف صنعت هوانوردي جهان امروز است.


معاون برنامه ريزي و نظارت گفت: هر چند سهم صنعت هوانوردي در ايجاد آلايندگي نسبت به ساير آلاينده ها اندك است اما دست اندركاران اين صنعت در جهان با بكارگيري تدابير و اقدامات جديد و ارتقاء تكنولوژي، تلاش براي كاهش آلاينده ها را همواره در دستور كار خود دارند.

عبدالرحيمي همچنين با اشاره به افزايش بهاي سوخت هواپيما در جهان اظهارداشت: ميزان مصرف سوخت در صنعت حمل و نقل هوايي در سال 2001 ميلادي 13 درصد هزينه هاي عملياتي بود وامروزه به 32 درصد افزايش يافته است كه اين موضوع بر اهميت مديريت سوخت مي افزايد.

محسن اسماعيلي رييس هيات مديره و مديرعامل شركت فرودگاههاي كشور در مراسم پاياني همايش ملي مديريت سوخت هوانوردي حضور يافت.
مديرعامل شركت فرودگاهها در پايان اين همايش از برگزاركنندگان آن قدرداني كرد و برگزاري چنين همايش ها را موجب ارتقاءدانش مديريت سوخت در صنعت هوانوردي كشور دانست.