Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

مدیریت پژوهش | Research Management

عبدالله اسدالهی

مدیر پژوهش

مدرك تحصيلي:دکتری
پست سازمانی:عضو هیات علمی

مرتبه : استاد یار

تلفن تماس 021-61022848



Abdollah Asadollahi

Research Manager

Qualification: PhD 

Position: FacultyMember (Asst. Prof)

Tel : +98 21 6102 2848

Email: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

وظایف و اختیارات :

  1. تهیه و تدوین اجرای طرح­های پژوهشی و تحقیقی در زمینه­ های علمی هواپیمایی و کلیه فعالیت­های مربوط به صنعت.
  2. برقراری و ارتباط با مراکز، سازمان­ها و مؤسسات پژوهشی وتحقیقی داخلی و خارجی بمنظور مبادله اطلاعات علمی بنیادی و کاربرد آن در دانشکده
  3. برگزاری سمینارها و کنفرانس­های علمی تحقیقی بمنظور ارتقاء سطح دانش فنی و علمی کادر آموزشی و دانشجویان
  4. انعقاد قراردادهای پژوهشی و تحقیقی با شخصیت­های حقیقی و حقوقی و نظارت در حسن اجرای آن
  5. بررسی و ارزیابی عملکردها و فعالیت­های پژوهشی و تحقیقی دانشکده
  6. تشویق و ترغیب اعضای هیأت علمی و کادر آموزشی دانشکده به انجام امور تحقیقی و پژوهش

 


معرفی :

مدیریت  امور پژوهشی دانشکده صنعت هواپیمایی عهده دار اصلی  تحقق اهداف پژوهشی دانشکده و ارتقاء کمی و کیفی فعالیتهای تحقیقاتی اعضاء محترم هیات علمی و پژوهشگران صنعت هواپیمایی، میباشد.همچنین این مدیریت بعنوان متولی اصلی پایان نامه های دانشجویی تلاش نموده است که با  ارتباط با صنعت و تعریف و جهت دهی پروژه ها  به سمت مسائل کاربردی صنعت موجب ارتقاء کیفی  ، این پایان نامه ها گردد. علاوه بر آن بمنظور تامين نيازمندي هاي آموزشی و پژوهشی  اساتيد و دانشجویان  و محققین صنعت  ،  اداره و تجهيز و ارتقاء  كتابخانه دانشکده  نيز در ساختار اين مديريت ديده شده است.


 

Duties:

  1. Developing and implementing research projects on scientific and aviation fields and all the industry-related activities.
  2. Communicating with Iranian and foreign research centers, organizations, and institutes to exchange basic scientific information and applying it in the college.
  3. Holding scientific-research seminars and conferences to promote the staff and students’ technical and scientific level.
  4. Signing the research contracts with natural and legal people and supervising their implementation.
  5. Checking and evaluating the research performances and activities of the college.
  6. Encouraging the faculty members and teaching staff of the college to carry out research activities.


Introducing the Research Department

The research manager of Civil Aviation Technology College (CATA) is mainly responsible for the realization of the research objectives of the college and promoting qualitative and quantitative research activities of the respectable faculty members and aviation researchers. Furthermore, this management, as the main trustee of the students’ theses, has tried to promote the theses qualitatively by communicating with industry and defining and directing the projects towards the practical issues. In addition, to satisfy the lecturers, students, and industry researchers’ research and educational needs, the library’s management, outfit and upgrade is regarded as the responsibility of this management.


گروه مهندسی هوانوردی و مراقبت پرواز| Aviation & Air Traffic Control Eng. Dept

اردوان کریم زاده

سرپرست گروه

مدرك تحصيلي:دکتری)هوافضا(

پست سازمانی:عضوهیات علمی

مرتبه : استاد یار


تلفن تماس :   021 61022262
Karimzadeh Ardavan Karimzadeh

Acting Head of Department

Qualification : Aerospace(PhD)    

Position: FacultyMember(Asst.Prof)



Tel : +98 21 61022262

Email: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید


 وظایف و اختیارات :

  1. برنامه ریزی ترم  جهت دروس
  2. نظارت بر عملکرد اساتید جهت پوشاندن سرفصل دروس و انتخاب کتب و منابع مناسب جهت تدریس
  3. نظارت بر طرح سئوالات میان ترم و پایان ترم و برگزاری امتحانات
  4. رسیدگی به درخواستهای دانشجویان جهت تطبیق واحدها گذرانده در مراکز دیگر
  5. شرکت در جلسات دانشکده (شورای آموزشی – جلسه گروه )
  6. بروز نگهداری آزمایشگاه های گروه
  7. سایر موارد درخواستی از سوی معاونت آموزشی و مدیریت آموزش

 


معرفی گروه:

 از سال 1941 میلادی به دلیل افزایش پروازها و به منظور کنترل و جلوگیری از برخورد آنها با یکدیگر و راهنمایی خلبانان در فرودگاهها و راههای هوائی، امر مراقبت و کنترل پرواز به صورت یکی از حرفه های تخصصی در صنعت هوانوردی در آمده است. از این رو برای آماده سازی افرادجهت تصدی این حرفه، گروه مهندسی هوانوردی این مرکز اقدام به آموزش این رشته به صورت آکادمیک در دو مقطع کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) و هم چنین برگزاری دوره های تخصصی مختلف مرتبط مانند دوره های سیستم مدیریت ایمنی (SMS) دوره برج کنترل پرواز، دوره تقرب پرواز و .... نموده است.
این گروه در راستای اهداف آموزشی خود دارای سیمولاتورهای مجهز برج کنترل، تقرب پرواز، مرکز کنترل پرواز و رادار می باشد و وظیفه آموزش و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بیش از 54 فرودگاه کشور را بعهده دارد.


Duties:

  1. Planning the semester courses
  2. Supervising the performance of the lecturers to cover the rubrics of courses and choosing the suitable course books and references to teach
  3. Supervising the development of the midterm and final examination questions and giving exams
  4. Handling the requests of the students to adapt the courses passed in the other centers
  5. Attending the meetings of the college (the Education Council of the College and the department meetings)
  6. Updating the maintenance of the laboratories of the department
  7. Considering other requested issues posed by the education deputy and education manager

 




Introducing the Air Traffic Control Department

Since 1941, the increase in the number of flights, controlling and preventing the collision of air crafts and guiding the pilots in the airports have made air traffic control a professional occupation in aviation. Therefore, to prepare individuals to take charge of this occupation, the air traffic control department of this center has attempted to train applicants in this field academically to give them either an associate or an undergraduate degree (or an undergraduate degree after getting an associate one) and also hold different specialized courses such as safety management system (SMS) courses, control tower course, flight approach course, and etc. This department, in line with its educational objectives, has equipped simulators of control tower, flight approach, air traffic control, and radar and is responsible for training and educating the required manpower of more than 54 airports in Iran.


 

 برنامه ریزی درسی گروه:

جهت مشاهده فایل ضمیمه را دانلود نمایید. 

گروه مهندسی الکترونیک و مخابرات هواپیمایی | Aviation Electronics,TeleCommunications Eng. Dept

 

سید محمد رشتیان

مدیر گروه

مدرك تحصيلي: دکتری)الکترونیک(

پست سازمانی : عضو هیات علمی

مرتبه : استاد یار

تلفن تماس :      61022886 021
S. Mohammad Rashtian

Head of Department

Qualification: PhD (Electronics)

Position: Faculty Member (Asst. Prof)

Tel : +98 21 6102 2886

Email: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 



وظایف و اختیارات :

  1. برنامه ریزی ترم  جهت دروس
  2. نظارت بر عملکرد اساتید جهت پوشاندن سرفصل دروس و انتخاب کتب و منابع مناسب جهت تدریس
  3. نظارت بر طرح سئوالات میان ترم و پایان ترم و برگزاری امتحانات
  4. رسیدگی به درخواستهای دانشجویان جهت تطبیق واحدها گذرانده در مراکز دیگر
  5. شرکت در جلسات دانشکده (شورای آموزشی – جلسه گروه )
  6. بروز نگهداری آزمایشگاه های گروه
  7. سایر موارد درخواستی از سوی معاونت آموزشی و مدیریت آموزش

 معرفی گروه الکترونیک:

بطور کلی هدف گروه آموزشی الکترونیک تربیت نیروهای خلاق و کارآمد در زمینه کنترل و تامین سلامت پروازها، نصب و راه اندازی و نگهداری سیستمهای الکترونیکی و مخابراتی وکمک ناوبری است. آموزش های ارائه شده توسط گروه را می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد. آموزشهای آکادمیک که شامل دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته الکترونیک هواپیمایی است. آموزشهای آزاد که عمدتاً مربوط به دوره دوساله اویونیک (B2 ) و دوره فشرده فوق برای فارغ التحصیلان آکادمیک رشته‌های مرتبط است. همچنین آموزشهای حین خدمت برای کارمندان شرکت فرودگاهها و سایر ارگانهای مرتبط با صنعت هواپیمایی که در دوره‌های مختلف بسته به نیاز ارائه می‌شود.

 معرفی گروه مخابرات:
گروه آموزشي مخابرات هواپيمايي يكي از گروه‌هاي آموزشي اصلي دانشكده صنعت هواپيمايي كشوري است كه دوره‌هاي آكادميك و دوره‌هاي تخصصي آزاد مرتبط با مخابرات هواپيمايي تحت نظارت اين گروه آموزشي ارائه مي‌گردد. در حال حاضر، تنها دوره‌ي آكادميك كه توسط گروه مخابرات هواپيمايي ارائه مي‌شود دوره‌ي كارداني مخابرات هواپيمايي است كه از طريق كنكور سراسري دانشجو مي‌پذيرد و تحت مجموعه قوانين وزارت علوم برگزار مي‌شود. دوره‌هاي تخصصي آزاد مرتبط با مخابرات هواپيمايي (نظير دوره‌ي آشنايي با مقررات و دستورالعمل‌هاي مخابرات هواپيمايي كه مورد نياز شركت‌هاي هواپيمايي است) نيز تحت نظارت اين گروه و مطابق مقررات و دستورا‌لعمل‌هاي ايكائو برگزار مي‌شود.


Duties:

  1. Planning the semester courses
  2. Supervising the performance of the lecturers to cover the rubrics of courses and choosing the suitable course books and references to teach
  3. Supervising the development of the midterm and final examination questions and giving exams
  4. Handling the requests of the students to adapt the courses passed in the other centers
  5. Attending the meetings of the college (the Education Council of the College and the department meetings)
  6. Updating the maintenance of the laboratories of the department
  7. Considering other requested issues posed by the education deputy and education manager


Introducing the Electronic Department

Generally, the objective of the electronic department is to train creative and efficient work force in controlling and providing flight safety, installing and maintaining electronic, communication, and navigation aid systems. The training provided by this department can be divided into three main groups. Academic training which include an associate and an undergraduate degree in aviation electronics. Short-term courses are mainly concerned with a two-year avionic course (B2) (and these intensive courses are for the academic alumni of the relevant majors). Furthermore, in-service training, for the employees of the Iranian Airport Holding Company and other organizations relevant to aviation, depending on their needs, is provided with different courses. 


Introducing the Communication Department

Aviationcommunication department is one of the main departments of the college which offer academic and short-term specialized courses, related to aviation communication. Currently, the only academic course offered by this department is the associate course for aviationcommunication. College admissions are done via the national entrance examination and the courses are under a set of rules enacted by Ministry of Higher Education. The short-term specialized courses related to the aviation communication are offered (e.g., an introduction to regulations and guidelines of the aviation communication required by airline companies) and are under the supervision of this department and follow the regulations and guidelines of ICAO.


برنامه ترمی رشته های مختلف گروه:

جهت مشاهده، فایل ضمیمه را دانلود نمایید.

مدیریت امورآموزشی | Educational Manager

ملودی مرادی

مدرك تحصيلي

پست سازمانی

مرتبه :

تلفن تماس :  61022851 021    

Melody Moradi

Qualification:

Position:

Tel : +98 21 61022851

Email:

وظایف و اختیارات :

  1. بررسی مقررات و آیین نامه های آموزشی وزارت فرهنگ و آموزش عالی و اجرای دقیق آن در دانشکده
  2. ارزشیابی واحدهای آموزشی، دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارشناسان آموزشی دانشکده
  3. برنامه­ ریزی آموزشی بلند و میان مدت جهت آموزش و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز سازمان .
  4. انجام بررسی­ های لازم در زمینه تغییر، توسعه، ادغام و حذف دوره ­ها، رشته ­ها و برنامه­ های درسی و ارائه گزارشات لازم
  5. بررسی و ارائه گزارش­های دوره­ای از نحوه عملکرد و اجرای برنامه­ های درسی، آموزشی وگروههای آموزشی .
  6. همکاری با مراکز آموزشی، استادان، مربیان آموزش داخلی و خارجی بمنظور ارتقاء سطح علمی و فنی دانشجویان با استفاده از بورسیه­ های تحصیلی
  7. اجرای مصوبات شورای آموزشی دانشکده در زمینه آموزش
  8. تهیه و تدوین برنامه کارآموزی علمی و عملی دانشجویان
  9. تهیه و تدوین لیست حق­ التدریس اساتید 
  10. انجام کلیه امور مربوط به برگزاری مسابقات ورودی، ثبت نام، صدور کارت شناسایی و امتحانات داخلی دانشجویان با همکاری واحدها و گروه­های آموزشی
  11. تهیه و تدوین و اجرای ضوابط و مقررات انضباطی دانشجویان
  12. انجام امور مربوط به صدور ریزنمرات، گواهینامه­ های موقت، معرفی­نامه­ های آموزشی مورد نیاز، تأییدیه تحصیلی و دانشنامه­ های فارغ­ التحصیلان .
  13. ثبت و کنترل واحدهای درسی دانشجویان و نگهداری پرونده­ های تحصیلی آن­ها
  14. هدایت و راهنمایی مشاوره­ای دانشجویان در انتخاب سیلابس­ ها و واحدهای درسی با همکاری واحد آموزشی.


Duties:

  1. Examining the educational rules and regulations of Ministry of Higher Education and their careful implementation in the college.
  2. Evaluating the educational units, faculty members and training experts of the college.
  3. Long- and medium-term educational programming to educate and train the required manpower for the organization.
  4. Doing the required studies regarding the changes, development, merger, and elimination of the courses, majors, and curriculum and providing the necessary report.
  5. Examining and providing the periodic reports on the performance and implementation of the curriculum and educational departments.
  6. Cooperating with educational centers, lecturers, and Iranian and foreign instructors to promote the students’ scientific and technical level by scholarships.
  7. Implementing the educational acts of the Educational Council of the College.
  8. Developing the students’ academic and practical training programs.
  9. Developing the list of the lecturers’ tuition.
  10. Performing all the activities related to holding entrance examinations, registrations, issuing identity (ID) and internal examination cards with the cooperation of other units and departments.
  11. Developing and implementing disciplinary rules and regulations for the students.
  12. Performing all the activities related to issuing the list of the students’ marks, provisional licenses, educational letters of introduction, academic approval, and the alumnus’ degree.
  13. Registering and controlling the students’ courses and keeping the their academic records.
  14. Guiding and consulting students in choosing the syllabuses and courses with the cooperation of the department.

صفحه3 از3