Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

جمعه, 31 فروردين 1403

ساخت دومین فرودگاه بین المللی پکن تصویب شد

ساخت دومین فرودگاه بین‌المللی پکن تصویب شد
رهبران چین برای کاهش ازدحام در فرودگاه فعلی پکن، با احداث یک فرودگاه بین‌المللی جدید در این شهر موافقت کردند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این فرودگاه جدید بزرگ در جنوب پایتخت چین قرار داشته و شش باند برای هواپیماهای مسافری و یک باند دیگر برای کاربرد نظامی خواهد داشت.
فرودگاه بین‌المللی پایتخت پکن که در شمال این شهر قرار دارد، به مدت سه سال به عنوان دومین فرودگاه پرازدحام جهان شناخته شده بود و 81.8 میلیون مسافر در سال 2012 از طریق آن پرواز کردند.
روزنامه چاینا دیلی به نقل از نشریه هواپیمایی CAAC News نوشت: قرار است فرودگاه جدید تا پایان سال 2018 راه‌اندازی شود و تا سال 2025، ظرفیت پاسخگویی به 70 میلیون مسافر در سال را خواهد داشت.
پیشنهاد برای احداث این فرودگاه که حداقل 70 میلیارد یوآن (11.2 میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت، در سال 2008 مطرح شد اما تا پیش از پایان سال گذشته مورد موافقت کمیسیون نظامی مرکزی قرار نگرفته بود.
فرودگاه پکن که دومین فرودگاه پر ازدحام جهان پس از هارتسفیلد جکسون در آتلانتا است، در زمان برگزاری بازی‌های المپیک در سال 2008 برای منعکس کردن پیشرفت اقتصادی بی‌وقفه چین توسعه عمده‌ای یافت اما مسافران از تاخیرهای آن شکایت داشته‌اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، با احداث این فرودگاه جدید، پکن همتای شهرهای بزرگی مانند نیویورک، لندن، پاریس و توکیو که بیش از یک فرودگاه بزرگ دارند، قرار می‌گیرد.