Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

جمعه, 10 فروردين 1403

افتتاح فرودگاه جديد برلين به دليل استاندارد نبودن سامانه ايمني به تعويق افتاد

افتتاح فرودگاه جديد برلين به دليل استاندارد نبودن سامانه ايمني به تعويق افتاد
رويترز گزارش داد: فرودگاه جدید برلین به دلیل عدم تطابق آن با استانداردهاي جهاني ايمني زميني و آتش نشاني، تا سال 2013 افتتاح نخواهد شد.

اين در حالي است كه  پیش از این مقامات این فرودگاه اعلام كرده بودند این تاخیر نهايتا سه ماهه خواهد بود و فرودگاه در نيمه نخست سال 2012 افتتاح خواهد شد.

فرودگاه جدید كه قرار بود در سوم ماه ژوئن افتتاح شود، جایگزین دو فرودگاهی خواهد شد كه قدمت آنها به زمان جنگ سرد باز می گردد.

اين گزارش حاكي است: سازمان مقررات ساختمان به مدير فني اين فرودگاه هشدار داده است تدابير امنيتي موقت براي دريافت تاييده يا گواهينامه فرودگاهي كافي نخواهد بود. و اين سازمان به اپراتور اين فرودگاه اعلام كرده است كه عدم تجهيز فرودگاه به سامانه هاي پيشرفته ضد حريق، افتتاح آن را در سال جاري ميلادي منتفي خواهد كرد.  .

افتتاح فرودگاه "براندن برگ"، كه سومین فرودگاه بزرگ آلمان پس از فرانكفورت و مونیخ خواهد بود، پیش از این نیز یك بار به تاخیر افتاده بود.

اين در حالي است كه عملياتي نگاه داشتن دو فرودگاه قدیمی تگل و شونفلد، 15 میلیون یورو در ماه هزینه خواهد داشت و شركت های هواپیمایی برای فروش بلیت های پروازهای ماه های آینده كه از فرودگاه براندن برگ قرار بود انجام بگیرند، متحمل هزینه اضافی خواهند شد.

پيش بيني مي شود این فرودگاه كه با هزينه اي بالغ بر دو ميليارد و 500 ميليون يورو ساخته شده است، بتواند سالانه 27 میلیون مسافر جذب نمايد كه اين ميزان، در حدود 50 درصد ترافيك فرودگاه فرانكفورت و كمتر از یك سوم ترافيك پرازدحام ترين فرودگاه جهان است.