Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

جمعه, 10 فروردين 1403

تيلور: تعامل دولت ها با صنعت هواپيمايي موجب رشد صنعت هواپيمايي مي شود

تيلور: تعامل دولت ها  با صنعت هواپيمايي موجب رشد صنعت هواپيمايي مي شود
مدير كل انجمن بين المللي حمل و نقل هوايي (ياتا) از دولت ها خواست براي افزايش توان صنعت هواپيمايي در مسير اشتغال زايي و توسعه اقتصاد جهاني، با يكديگر و با صنعت هواپيمايي تعامل بيشتري داشته باشند.
به گزارش رويترز، "توني تيلور" با بيان اين مطلب افزود: دولت ها و صنعت هواپيمايي منافع اقتصادي مشتركي دارند، چرا كه رونق صنعت هواپيمايي به رشد اقتصادي كشورها كمك مي كند.
وي يادآور شد: سالانه بيش از سه ميليارد نفر در سراسر جهان با هواپيما مسافرت مي كنند و قريب به 50 ميليون تن كالا از طريق هوايي جابه جا مي شود كه اين امر نقش بي بديلي در توسعه جوامع دارد؛ به همين دليل، به جرات مي توان گفت صنعت هواپيمايي موتور توسعه اقتصادي و اجتماعي جوامع مدرن امروزي به شمار مي رود.
تيلور صنعت هواپيمايي را صنعتي "بسيار منظم" در سطح ملي، منطقه اي و بين المللي توصيف كرد و گفت: مقررات صنعت هواپيمايي در سطح جهاني تدوين مي شود و بايد هم چنين باشد، چون در غير اين صورت، هزينه ها بسيار بالا مي رود و شركت هاي هواپيمايي نيز با محدوديت هاي زيادي مواجه مي شوند.
مديركل ياتا در ادامه با تاكيد بر اهميت توسعه پايدار خاطرنشان كرد: در توسعه پايدار نه تنها اقدامات شركت هاي هواپيمايي، بلكه سياست هاي دولت نيز دخيل هستند و با كم رنگ شدن هر يك از اين عوامل، توسعه پايدار نيز به مخاطره مي افتد.
تيلور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت سودآوري در صنعت هواپيمايي گفت: صنعت هواپيمايي يك "كسب و كار" است و ناديده گرفتن اصول مديريت مالي، تبعات ناگواري را متوجه آن خواهد كرد.
وي با بيان اين كه ارتقاي زيرساخت ها، تدوين چارچوب مناسب براي دريافت عوارض، قانونمند كردن اخذ ماليات ها و تدوين مقررات را از مهم ترين مولفه هاي سياست گذاري مالي است، تصريح كرد: بدون توجه به اين موارد، توسعه پايدار مالي حاصل نخواهد شد.