Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

مديركل اتحاديه بين المللي فرودگاه ها: صنعت هوانوردي جزو جهاني ترين و مولدترين صنايع دنياست

مديركل اتحاديه بين المللي فرودگاه ها: صنعت هوانوردي جزو جهاني ترين و مولدترين صنايع دنياست
مديركل اتحاديه بين المللي فرودگاه ها گفت: صنعت هوانوردي به صورت مستقيم و غير مستقيم بيش از 6/56 ميليون شغل ايجاد كرده و نقش آن در توليد ناخالص ملي، در حدود 2/2 تريليون دلار است.
به گزارش رويترز، "آنجلا گيتنس" با بيان اين مطلب افزود: صنعت هوانوردي، همگان با صنعت دريانوردي و اينترنت، جزو جهاني ترين صنايعي است كه به لحاظ تاثيرات اقتصادي مثبت، قدرت مولد بودن و اشتغال زايي، و مهم تر از همه پاسخگويي به نيازهاي زندگي مدرن امروزي، از جمله جهاني ترين صنايع به شمار مي رود.
وي با بيان اين كه صنعت هوانوردي موجب تسهيل و تسريع در روند جابه جايي كالا و مسافر مي شود، تصريح كرد: البته، نقش هوانوردي به اين موارد محدود نمي شود و اين صنعت از طريق گردش مالي عظيمي كه ايجاد مي كند، موجب رشد و رونق اقتصادي مي شود.
گيتنس در ادامه به تعهدات صنعت هوانوردي در قبال محيط زيست اشاره كرد و گفت: در سال 2008 ميلادي، مديران صنعت هوانوردي تفاهم نامه اي امضا كردند كه طبق آن، متعهد به كاهش نقش صنعت هوانوردي در تغييرات زيست محيطي شدند و از آن تاريخ، صنعت هوانوردي نقش خوبي در حفظ و احياي محيط زيست داشته است.
مديركل اتحاديه بين المللي فرودگاه ها خاطرنشان كرد: در 22 مارس سال جري ميلادي، مديران صنعت هوانوردي دامنه اين تفاهم نامه را گسترش دادند و 15 نهاد مهم بين المللي در صنعت هوانوردي، از جمله اتحاديه بين المللي فرودگاه ها، در همايشي كه در شهر ژنو برگزار شد، متعهد شدند تا سال 2050 ميلادي، ميزان آلاينده هاي كربني ناشي از فعاليت صنعت هوانوردي، به 50 درصد ميزان كنوني كاهش يابد.
وي در پايان به نياز مبرم صنعت هوانوردي به انجام پژوهش هاي كاربردي اشاره كرد و گفت: براي حفظ محيط زيست، نيازمند انجام پژوهش هاي دقيق و كاربردي در زمينه صنايع سبز هستيم كه تحقق اين امر، مستلزم همكاري دولت ها، صنايع و جامعه مدني است.