Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

جمعه, 31 فروردين 1403

بزرگ ترين هاب هوايي دنيا سالانه 13 ميليارد پوند درآمد دارد

بزرگ ترين هاب هوايي دنيا سالانه 13 ميليارد پوند درآمد دارد
مدير اجرايي فرودگاه هيترو گفت: در سال گذشته ميلادي، 4/69 ميليون مسافر از اين فرودگاه جابه جا شدند كه 93 درصد آنان مسافران بين المللي بوده اند و از اين جهت، هيترو بزرگ ترين هاب بين المللي هوايي در دنياست.
به گزارش روزنامه گاردين، "كالين متيوس" با بيان اين مطلب افزود: درآمد سالانه هيترو را در حدود 13 ميليارد پوند است كه با احتساب 220 هزار شغل ايجاد شده در فرودگاه، نقش و جايگاه هيترو در اقتصاد بريتانيا بيش از پيش نمايان مي شود. 
وي در ادامه به وضعيت عمراني اين فرودگاه اشاره كرد و گفت: ترمينال 2 هيترو كه اخيرا تحت نوسازي و بازسازي قرار گرفته است، به لحاظ سازگاري با محيط زيست، در بالاترين حد ممكن قرار دارد و پس از بازگشايي سبزترين ساختمان هيترو خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: زماني كه در سال 2008 مديريت فرودگاه هيترو به من محول شد، مي دانستم به لحاظ عمراني با سازه هايي مواجه هستم كه همگي نياز به تعميرات اساسي دارند، اما با كار مستمر موفق شديم در نخستين گام، ترمينال 2 را به مرحله بهره برداري برسانيم كه اين امر جاي مباهات دارد.
وي ادامه داد: هر چند توسعه و نوسازي ترمينال 2 نقطه عطف بزرگي در تاريخ فعاليت هاي عمراني هيترو محسوب مي شود، اما اين پايان كار نيست و ما با كار و كوشش مستمر، هيترو را به فرودگاهي زيبا براي مسافران و مايه مباهات بريتانيايي ها تبديل خواهيم كرد.