Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

شنبه, 01 ارديبهشت 1403

صنعت هواپيمايي هند روزهاي سختي را سپري مي كند

صنعت هواپيمايي هند روزهاي سختي را سپري مي كند
وزیر هوانوردي هند از زیان خالص يك ميليارد و 900 ميليون دلاري هواپيمايي ملي اين كشور در سال مالی منتهی به 31 مارس 2012 میلادی خبر داد.
به گزارش رويترز، "آجیت سینگ" با بيان اين مطلب افزود: علاوه بر اينديا ايرلاينز ساير شرکت های هواپیمایی فعال هند نيز طی سال مالی گذشته با زیان و ضرر روبرو شده اندو  مجموع زیان مالی صنعت هواپيمايي اين كشور در بازه زماني سال هاي 2008 تا 2011 ميلادي بيش از 100 ميليارد روپيه برآورد مي شود.
بر اساس اين گزارش، تحليلگران اقتصادی بر این باورند که صنعت هواپیمایی هند در سال مالی منتهی به مارس 2011 میلادی نیز با زیان 80 میلیارد روپیه ای روبرو خواهد شد.
سينگ معتقد است افزایش قیمت جهانی سوخت، تشديد رقابت ميان شركت هاي هواپيمايي و ادامه بحران اقتصادی، از مهم ترين عوامل زيان دهی شرکت های هواپیمایی هند است.
در همين راستا، شرکت هواپیمایی خصوصی کینگ فیشر هند، كه در سال هاي اخير توسعه مطلوبي داشت، در ماه هاي اخیر کلیه پروازهای خارجی خود را لغو کرده است و هم اكنون در معدودي از مسيرهاي داخلي پرواز مي كند.
اين در حالي است كه اكثر شرکت های هواپیمایی دولتی هند نیز در وضعیت نامطلوبي قرار دارند و دولت هند در حال بررسي گزينه هاي موجود جذب سرمايه هاي خارجي است.