Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

جمعه, 10 فروردين 1403

محدوديت پرواز در فضاي دبي تا پايان هفته ادامه خواهد داشت

محدوديت پرواز در فضاي دبي تا پايان هفته ادامه خواهد داشت

سازمان هواپيمايي كشوري دبي اعلام كرد: در طول برگزاري نمايشگاه هوايي دبي، آسمان امارات از ساعت 14:15 تا 17:15 به روي پروازهاي تجاري بسته خواهد شد.

به گزارش گلف نيوز، اين محدوديت كه تا روز پنجشنبه ادامه خواهد يافت، با هدف ايجاد فضاي لازم براي پرواز هواپيماها در طول برگزاري نمايشگاه ايجاد شده است.

بر اساس اين گزارش، برخي از شركت هاي هواپيمايي پروازهاي خود را در ساعات مذكور لغو كرده و برخي به زمان ديگري موكول كرده اند.

"محمد اهلي"، مدير كل هواپيمايي كشوري دبي، در گفتگو با رسانه ها، اعمال چنين محدوديت هايي را در طول برگزاري نمايشگاه هاي هوايي امري عادي توصيف كرد.

اين در حالي است كه شركت هواپيمايي امارات نيز اعلام كرده است در طول برگزاري نمايشگاه هوايي دبي، محدوديت هايي براي برخي از پروازهاي گروه امارات در ترمينال 3 ايجاد خواهد كرد.

طبق اعلام وب سايت رسمي فرودگاه دبي، محدوديت ها از 12 تا 17 نوامبر و از ساعت 13 تا 17 اجرا خواهد شد و طي آن، مسافران بايد 90 دقيقه پيش از ساعت پرواز در فرودگاه حاضر باشند.

گيت هاي پذيرش از صدور كارت پرواز براي مسافران تاخيري معذورند و كانترها نيز 50 دقيقه قبل از پرواز بسته خواهد شد.

برگزاري نمايشگاه هاي هوايي یکی از مهم ترين رخدادهاي صنعت هوانوردی محسوب مي شوند و چنين نمايشگاه هايي به صورت سالانه يا دوسالانه در برخي از نقاط جهان برگزار می شوند.

در اين ميان، نمایشگاه هوایی دبي يكي از مهم ترین نمايشگاه هوايي جهان است و در طول برگزاري نمايشگاه، افراد زیادی را از سراسر جهان برای تماشا و خرید به اين شيخ نشين حاشيه خليج فارس مي كشاند.

در اين نمايشگاه، انواع هوایپیماهای نظامي، مسافربری، باري، بالگرد و حتی هواپیماهای سبک طرفداران و خريداران خاص خود را دارد.

در این گونه نمایشگاه های هوایی علاوه بر جذب گردشگران خارجي، به دلیل حضور کارشناسان صنعت هوانواردی و خریداران هواپیما درآمد ارزی فراوانی نصيب كشورهاي برگزار كننده مي شود.

ناگفته نماند گاهی در این گونه نمایشگاه ها حوادث غیر قابل پیش بینی هم رخ مي دهد كه طی آن، ممكن است اتفاقات ناگواری مانند برخورد هواپیماها در آسمان و یا واماندگی وسيله پرنده باعث سانحه شود.