Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

جمعه, 10 فروردين 1403

هواپيمايي امارات پروازهاي خود را به فرودگاه ميلان افزايش مي دهد

شركت هواپيمايي امارات در راستاي توسعه شبكه پروازي خود در اروپا، از ابتداي ژوئن سال جاري، سومين پرواز روزانه خود را در مسير دبي-ميلان راه اندازي مي كند.

به گزارش رويترز، اين پروازها با استفاده از جت هاي مدرن 200-330 انجام خواهد شد كه در سه كلاس مختلف، توانايي جابه جايي 237 مسافر را دارند.

با راه اندازي اين پرواز، تعداد پروازهاي هفتگي هواپيمايي امارات به فرودگاه هاي ايتاليا، به 49 پرواز مي رسد.

هواپيمايي امارات بزرگ ترين شركت هواپيمايي جهان عرب و يكي از غول هاي صنعت هواپيمايي است كه رشد پرشتاب خود را از اوائل دهه گذشته آغاز كرد.

اين شركت هواپيمايي از کاهش شدید قیمت هواپیماهای ایرباس و بوئینگ در نخستین سال‌های پس از ماجراي ۱۱ سپتامبر، بهره برداري فوق العادهي اي كرد و در همان زمان قرارداد خرید بیش از ۱۵۰ فروند هواپیمای پهن‌پیکر را با این دو شرکت بزرگ هواپيماسازي به امضا رساند.

این امر موجب شد هواپيمايي امارات ظرف کمتر از يك دهه از یک شرکت هواپيمايي بسیار کوچک، به یک شرکت هواییپمايي معتبر تبديل شود.

در سال هاي اخير، رشد هواپيمايي امارات به حدي پرشتاب بوده است كه امروزه شركت هاي هواپيمايي بزرگ اروپا، آمريكا و استراليا، امارات را تهدیدی جدی برای آینده خود به شمار می‌آورند، چرا که به تصمیم امارات برای تبدیل شدن به یک شرکت هواپيمايي مادر به خوبي واقفند.

اين در حالي است كه شرکت‌های هوایی بزرگ جهان به خوبی می‌دانند كه به دلیل هزینه‌های بالا از يك طرف و دولتي بودن امارات از طرف ديگر، به تدريج امكان رقابت با اين شركت هواپيمايي براي آنها سخت و سخت تر مي شود.

تعدادی از اين خطوط هوايي مانند ایرفرانس و کانتاس نيز با ابراز نگرانی از تأثیرات زیانبار رشد روزافزون امارات، اين شركت هواپيمايي را به دریافت یارانه‌های پنهانی از دولت و ايجاد روابط مالي نادرست با اپراتور فرودگاه دبي متهم مي كنند.