Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

  • سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گرامی باد
    سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گرامی باد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در بیاناتی سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کردند؛ متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:ادامه مطلب...
  • دانشكده صنعت هواپيمايي كشوري عضو رسمی برنامه جهانی ICAO_TRAINAIR Plus Programme سازمان جهاني هواپيمايي كشوري (ايكائو) با هدف ارتقاء ایمنی و کارآیی صنعت حمل و نقل هوایی از طریق ایجاد و حفظ استانداردهای کیفی آموزش و توانمندی شاغلین ...
    ادامه مطلب...
  • پذیرش دانش پذیر در دوره های تخصصی آموزش های آزاد دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری متقاضيان ثبت نام جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن های 61024271 021 - 61022887 021 - 66044444 021 تماس حاصل نمايند و یا به ادامه مطلب مراجعه شود . ادامه مطلب...
  • دوره هاي بين المللي ارتقاء كيفيت و مهارت آموزش در صنعت Instructor Training Course- Training Developers Course- -Aviation English Rater/Interviewer Course Examination Techniques... ادامه مطلب...
  • لابراتوار زبان- .Language Lab
  • کتابخانه- Library
  • سیمولاتور مراقبت پرواز - ATC Simulation & Workshop
  • کارگاهها - Aircraft Maintenance Workshops
  • زمین فوتبال - Football Ground
  • سالن امتحانات -Exam. Hall
  • آزمایشگاه الکترونیک- Electronics Lab.
ثبت نام شرکت کنندگان در آزمون LPR ادامه مطلب ـــــــــــ پذیرش دانش پذیر در دوره های تخصصی آموزش های آزاد دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری ادامه مطلب ـــــــــــ تلفن واحد خدمات آموزشی دوره های آزاد و کوتاه مدت : 61024271 021 - 61022887 021 - 66044444 021 ـــــــــــ تلفن واحد خدمات آموزشی آکادمیک(پذیرش دوره های از طریق کنکور سراسری) : 61022904 021 - 61022876 021
Language Proficiency Rating - LPR ____ Civil Aviation Technology College-CATC, est. 1950 ____ Approved Higher Education Center by: Ministery of Science, Research & technology(I.R.Iran) ____ Approved Maintenance Training Center (B1 & B2) by: CAO(I.R.Iran)- Ref IR.147.17

عبدالرحيمي: ايمني راهبردي‌ترين هدف صنعت هوانوردي است
سمينار و كارگاه آموزشي پايگاه الكترونيكي عوارض طبيعي و موانع مصنوعي صبح امروز(11 بهمن) در دانشكده صنعت هواپيمايي آغاز بكار كرد.
در اين سمينار يك روزه كه توسط اداره اطلاعات هوانوردي اداره‌كل ارتباطات و ناوبري برگزار شد، عبدالرحيمي سرپرست دانشكده صنعت هواپيمايي كشوري، معاون برنامه‌ريزي و نظارت و عضو هيات مديره، رسولي‌نژاد معاون عمليات هوانوردي، الكساندر پاولويك استاد بين‌المللي، كارشناسان سازمان هواپيمايي كشوري، نمايندگان برخي ايرلاين‌ها و ارگان‌هاي نظامي حضور داشتند.
معاون برنامه‌ريزي و نظارت شركت فرودگاه‌هاي كشور طي سخناني در اين مراسم، با تاكيد بر مقوله ايمني، ارتقاي مستمر، استقرار و حفظ آن و همچنين كاهش مستمر حوادث و سوانح هوايي حداقلي را راهبردي‌ترين هدف صنعت هوانوردي و ايكائو عنوان كرد.

عبدالرحيمي ايمني را در صدر اقدامات و فعاليت‌هاي عناصر تشكيل دهنده زنجيره خدمات هوانوردي ذكر كرد.
وي در ادامه با شمردن برخي از الزامات ايكائو، الكترونيكي كردن اطلاعات مربوط به عوارض طبيعي و موانع مصنوعي تاثيرگذار در فضاي هوايي كشورهاي مختلف را يكي از الزامات ايكائو دانست و گفت: براين اساس، كشورها مي‌بايست تا سال 2008 اين الزام را در سطح يك اجرا مي‌كردند كه تقريبا همه كشورها با تاخير زماني به اين فرآيند پيوستند.

سرپرست دانشكده صنعت هواپيمايي كشوري در ادامه به برنامه‌هاي ايران در راستاي اين الزام اشاره و از تدوين اين پروژه با همكاري مستقيم دانشگاه تهران و سازمان‌هاي ذي‌ربط خبر داد.

به گفته وي اين پايگاه الكترونيك ظرف 6 ماه آينده آماده خواهد شد.
عبدالرحيمي پايش مستمر و تكميل اطلاعات را يكي از الزامات تدوين و ايجاد اين پايگاه دانست و افزود: تدوين اين پايگاه نياز به تخصص‌هايي دارد كه مهمترين آن مديريت ترافيك هوايي است.

وي موضوع مهندسي نقشه‌برداري را از ديگر تخصص‌هاي لازم در تدوين اين پايگاه دانست و افزود: به‌طور يقين آشنايي كافي با اين تخصص‌ها مي‌تواند متخصصين و سازمان‌هاي عهده‌دار اين مسئوليت را ياري رساند.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت شركت فرودگاه‌هاي كشور برخوداري از اطلاعات عوارض طبيعي و مصنوعي را يكي از مولفه‌هاي ياري‌رسان براي تضمين ايمني در سطح عمليات هوانوردي دانست و افزود: اطلاعات هر اندازه به‌روزتر باشد امكان ريسك در اين حوزه كمتر مي‌شود.
وي در ادامه اتكا به توانمندي متخصصين داخلي و تجربه بين‌المللي را در ايجاد اين پروژه يادآور شد.

عبدالرحيمي با اشاره به تحريم موجود عليه ايران افزود: اگرچه در حوزه سخت‌افزار دچار فشار هستيم اما بايد در حوزه نرم‌افزار تلاش كنيم تا كمتر دچار نقص شويم.