Civil Aviation Technology College (CATC),IRAN

سه شنبه, 29 اسفند 1402

  • سال «مهار تورم و رشد تولید» گرامی باد
    سال «مهار تورم و رشد تولید» گرامی باد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در بیاناتی سال ۱۴۰۲ را سال «مهار تورم و رشد تولید» نام گذاری کردند؛ متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:ادامه مطلب...
  • دانشكده صنعت هواپيمايي كشوري عضو رسمی برنامه جهانی ICAO_TRAINAIR Plus Programme سازمان جهاني هواپيمايي كشوري (ايكائو) با هدف ارتقاء ایمنی و کارآیی صنعت حمل و نقل هوایی از طریق ایجاد و حفظ استانداردهای کیفی آموزش و توانمندی شاغلین ...
    ادامه مطلب...
  • پذیرش دانش پذیر در دوره های تخصصی آموزش های آزاد دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری متقاضيان ثبت نام جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن های 61024271 021 - 61022887 021 - 66044444 021 تماس حاصل نمايند و یا به ادامه مطلب مراجعه شود . ادامه مطلب...
  • دوره هاي بين المللي ارتقاء كيفيت و مهارت آموزش در صنعت Instructor Training Course- Training Developers Course- -Aviation English Rater/Interviewer Course Examination Techniques... ادامه مطلب...
  • لابراتوار زبان- .Language Lab
  • کتابخانه- Library
  • سیمولاتور مراقبت پرواز - ATC Simulation & Workshop
  • کارگاهها - Aircraft Maintenance Workshops
  • زمین فوتبال - Football Ground
  • سالن امتحانات -Exam. Hall
  • آزمایشگاه الکترونیک- Electronics Lab.
ثبت نام شرکت کنندگان در آزمون LPR ادامه مطلب ـــــــــــ پذیرش دانش پذیر در دوره های تخصصی آموزش های آزاد دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری ادامه مطلب ـــــــــــ تلفن واحد خدمات آموزشی دوره های آزاد و کوتاه مدت : 61024271 021 - 61022887 021 - 66044444 021 ـــــــــــ تلفن واحد خدمات آموزشی آکادمیک(پذیرش دوره های از طریق کنکور سراسری) : 61022904 021 - 61022876 021
Language Proficiency Rating - LPR ____ Civil Aviation Technology College-CATC, est. 1950 ____ Approved Higher Education Center by: Ministery of Science, Research & technology(I.R.Iran) ____ Approved Maintenance Training Center (B1 & B2) by: CAO(I.R.Iran)- Ref IR.147.17
 
شما مطالب زیادی در خصوص نحوه ی وب گردی به صورت امن ، خرید اینترنتی با امنیت بالا و سایر تهدیدات احتمالی اینترنتی شنیده و خوانده اید اما هنوز ممکن است با بی توجهی از کنار آن رد شده و آن ها را نادیده بگیرید. در این مطلب ما همه ی این موارد را در کنار هم گرد آورده ایم که شاید همه با پایبندی و توجه به آن امنیت در فضای مجازی و لذت استفاده از خدمات اینترنتی برای داشتن زندگی آسان تر پدید آوریم.
1-    از بازکردن فایل های پیوست شده که به وسیله ی ایمیل دریافت می کنید اجتناب کنید
اگر شما ایمیلی از یک منبع و فرستنده ی مشکوک دریافت می کنید و یا اینکه حس خوبی نسبت به آن ایمیل ندارید از باز کردن فایل پیوست آن خودداری کنید زیرا بسیاری از فایل ها مانند یک فایل word و یا یک عکس ساده می تواند دارای ویروس پنهان در خود باشد و سیستم شما را آلوده کند.
2-     استفاده از شبکه ی  Wi-Fi عمومی بدون در نظر گرفتن احتیاط های لازم
به احتمال زیاد شما مطالبی در خصوص  خطرات احتمالی ناشی از استفاده از شبکه های Wi-Fi  عمومی که در هتل ها ، کافی شاپ ها و سایر اماکن وجود دارند خوانده اید. برای حفظ امنیت و حریم شخصی خود هنگام استفاده از این گونه شبکه ها می بایست اطلاعات محرمانه ی خود مانند اطلاعات حساب های بانکی را از طریق این گونه شبکه ها تبادل نکنید و به صفحات اینترنتی که پروتکل امنیتی (https) دارند وارد شوید. همچنین استفاده از شبکه های شخصی که شما را از نظرها پنهان می کنند  می تواند گزینه ی خوبی برای پنهان شدن از نظرها باشد.
3-    بی توجهی به آپدیت های مرتبط به امنیت نرم افزارها در کامپیوترهای غیر شبکه ای
اگر سیستم عامل به شما پیامی در خصوص نصب و یا آپدیت کردن چیزی را می دهد حتما آن را جدی گرفته و اقدامات درخواست شده در آن خصوص را انجام دهید . این آپدیت ها موجب برطرف کردن نقاط ضعف و نفوذ پذیری نرم افزار ها می شود که سازندگان نرم افزارها آن ها را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. نصب کردن آپدیت های مرتبط با نرم افزارها باعث درامان نگاه داشته شدن شما از خطرات مشابه می شود اما در صورت آپدیت نکردن نرم افزار ها ممکن است در برابر تهدیدات آسیب پذیر باشید. در تلفن ها ی همراه نیز سعی کنید همواره از آخرین نسخه ی سیستم عامل استفاده کنید.
4-    استفاده از رمز عبور مشابه در اکانت های مختلف
در نظر همگان داشتن یک رمز برای تمامی اکانت ها می تواند ساده ترین راه برای به یاد داشتن آن ها باشد اما اگر رمز عبور شما به دست فرد سوءاستفاده گری بیفتد می تواند به تمام اکانت های شما دسترسی پیدا کند و تبعات بعدی نیز در انتظار شما خواهد بود.
5-    فکر کردن به این موضوع که پشتیبان گیری از از فایل ها تلف کردن وقت است
پشتیبان گیری از اطلاعات مهم و حساس موجب حفاظت از آنان در برابر خطرات احتمالی مانند ؛ گم شدن دستگاه شما ، دزدیده شدن آن ، ویروسی شدن و ازکار افتادن آن ها و.. می شود. برای پشتیبان گیری می توانید از نرم افزار های مربوطه استفاده کنید که به شما امکان دادن برنامه ی زمانی به منظور پشتیبان گیری از سیستم شما به صورت خودکار را می دهند و این امر مهم را به کار ساده ای بدل می کنند استفاده کنید.
6-    بی توجهی به پیام های مرورگر مبنی بر اینکه اتصال شما از امنیت برخوردار نیستند
هنگامی که شما در صفحات اینترنتی جستجو می کنید هر ازگاهی پیام هایی مبنی بر امن نبودن اتصال شما توسط مرورگر خود دریافت می کنید که در بیشتر موارد این پیام ها را نادیده گرفته و مزاحم می پندارید. هنگام دریافت این گونه پیام ها توسط مرورگر خود به آن ها توجه کرده و بدانید که این پیام ها نه برای ایجاد مزاحمت بلکه برای حفظ امنیت شما در اینترنت می باشد.
7-    دانلود کردن نرم افزارها از منابع غیرقابل اطمینان
ویروس ها ی طراحی شده برای تلفن های همراه به یک پدیده ی گسترده و روزمره تبدیل شده اند و دانلود کردن نرم افزار های موبایل خارج از google play و apple store می تواند بسیار خطرناک باشد.
با دانلود کردن نرم افزارها از منابع معتبر علاوه بر اطمینان از ویروسی نبودن آن ها می توانید قبل از دانلود و نصب آن ها نظرات بسیاری از مصرف کنندگان را بخوانید و سپس اقدام به دریافت آن نرم افزارها بکنید.
8-    فکر کردن به اینکه آنتی ویروس از اهمیت بالایی برخوردار نیست
یک آنتی ویروس خوب می تواند بهترین محافظ شما در برابر جرایم سایبری باشد. سازندگان آنتی ویروس ها با در اختیار قرار دادن آپدیت ها در برابر اخرین تهدیدات می تواند شما را در برابر خطرات احتمالی محافظت کنند و در زمان انتخاب یک آنتی ویروس باید به توانایی و قدرت اسکن کردن و سایر قابلیت آن توجه کنید.