برندهاي معتبر جهاني حامي مالي فرودگاه ها بزرگ دنيا مي شوند
"استيون تامپسون"، تحليلگر ارشد صنعت حمل و نقل هوايي، در يادداشت جديد خود نوشت: ديري نمي گذرد كه برندهاي بزرگ جهان به اسپانسرهاي فرودگاه ها و شركت هاي هواپيمايي تبديل شوند.
در اين يادداشت كه در وب سايت مركز هوانوردي آسيا-اقيانوسيه منتشر شده است، تامپسون مي نويسد: فرض كنيد سال 2017 است و شما با پرواز بريتيش ايرويز از پاريس عازم لندن هستيد. همه چيز خوب پيش   مي رود و شما پس از انجام امور روزمره خود با رايانه كيفي تان، تلفن همراه هوشمند خود را بر مي داريد تا از وضعيت پرواز بعدي تان مطلع شويد كه ناگهان صداي خلبان در كابين مي پيچد: آقايان، خانم ها! مايلم يك بار ديگر از شما بابت انتخاب بريتيش ايرويز سپاس گزاري كنم. لطفا كمربندهاي خود را ببنديد و آماده فرود در فرودگاه "پپسي مكس هيترو" باشيد!
تعجب مي كنيد و از مسافر كناري در باره جمله آخري خلبان مي پرسيد. وي لبخندي مي زند و مي گويد: درست شنيده ايد. اسم فرودگاه هيترو به فرودگاه پپسي مكس هيترو تغيير يافته است.
واقعيت اين است كه امروزه بسياري از برندهاي معتبر جهاني با پرداخت پول هاي هنگفت، "اسپانسر" اماكن، ابنيه و شركت هاي بزرگ مي شوند. مثلا، شركت هواپيمايي امارات اسپانسر يكي از استاديوم هاي شهر لندن شده است و يك شركت خدمات تلفن همراه، از استوديوهاي موزيك حمايت مالي مي كند.
در اين ميان، قطعا فرودگاه ها نيز به دليل موقعيت فوق العاده اي كه دارند، از حمايت مالي برندهاي بزرگ استقبال خواهند كرد و همان گونه كه شركت لكسوس با حمايت مالي از طرح پاركينگ فرودگاه بوستون عملا موجب شده است اسم پاركينگ فرودگاه به پاركينگ لكسوس تغيير يابد، برندهاي ديگر نيز با ورود به اين دنياي هيجان انگيز، اسم خود را بر روي فرودگاه هاي بزرگ دنيا حك خواهند كرد.